Kas yra SEO Optimizacija? – tai priemonės skirtos pagerinti skaitytojų patirtį puslapyje ir lankytojų kiekį. Norint optimizuoti puslapius pagal paieškos sistemų vertinimo kriterijus reikia suprasti kaip veikia paieškos varikliai tokie kaip Google, Bing ir tt., ir suprasti kokio turinio žmonės ieško, kokius žodžius naudoja paieškos sistemose. Tai yra ilgalaikis procesas, kurį atliekant tinkamai galima užsitikrinti pirmas vietas paieškos sistemų varikliuose. Jūsų tikslas turėtų būti TOP10. Sakykime, kad atliekate internetinių puslapių kūrimo paslaugas. Jūs norite, kad žmonės rašydami Google ”internetinių puslapių kūrimas” jus rastų aukščiausiose pozicijose. Tai be galo svarbu, nes tik 1 iš 15 žmonių ieškodami informacijos Google, persikelia į antrą ir tolimesnius puslapius.

Kaip veikia ir kokia Search Engine Optimization nauda?

Visi žinote kaip naudotis Google. Įrašę paieškoje raktažodžius pagal, kuriuos norite rasti informacijos, gaunate rezultatus. Pirmieji dažnai būna puslapiai, kurių savininkai moka paieškos varikliui už tai, kad būtų pirmi paieškos rezultatuose, tai vadinasi Google Ads paslauga. Tie puslapiai būna apmokestinti už kiekvieną paspaudimą ant parodyto rezultato ir yra pirmose pozicijose tik tol, kol moka už paslaugą.
Vėliau seka puslapiai, kurie geriausiai atitinka goole vertinimo kriterijus ir lankytojų poreikius. Ir nors jie yra keletu pozicijų žemiau, tačiau sulaukia gerokai daugiau paspaudimų , nei aukščiau esantys Google Ads paslauga iškelti puslapiai. Pvz JAV 2017 metais tik 2,8% vartotojų rinkosi tokiu būdu reklamuojamus puslapius. Turbūt pastebėjote, kad matydami puslapius esančius viršuje dėl mokamos reklamos, automatiškai juos praleidžiate? Taip elgiasi dauguma. Tad SEO Optimizacija yra tikrai teisingas pasirinkimas. Tokiu būdu ne tik pritrauksite daugybę naujų lankytojų, tačiau tai bus tikslinga auditorija, kuri ateis pas jus būtent dėl to, kad jūs siūlote tai, ko jie ieško.

Vidinis ir išorinis SEO

Kaip žinia egzistuoja dvi kryptys. Sunku pasakyti, kuri iš jų yra svarbesnė, tačiau faktas, kad jos abi yra reikalingos.
Pradėkime nuo vidinio optimizavimo, kadangi nuo to reikėtų pradėti puslapio optimizavimą. 
Vidinis SEO tai yra viskas, kas yra jūsų puslapyje, nors ir ne viskas yra matoma vartotojui. Paminėsiu keletą svarbių aspektų. Angliškai vadinamas UX ( user experience ) yra tai, kokį įspūdį vartotojui sudaro puslapis, jo išdėstymas, turinio apimtis, kokybė, originalumas, esantys paveikslėliai, video klipai, nuorodos į kitus puslapius, patogus puslapio naršymas. Kiti lankytojui nematomi dalykai kaip puslapio užkrovimo greitis(matuojamas mili-sekundėmis, tad vartotojas gali ir nejausti skirtumo), puslapių vidiniai aprašymai, skirti tiek paieškos varikliams, tiek vartotojams dar renkantis puslapį iš pateiktų variantų. Paveiksliukų vidiniai aprašymai, raktažodžių parinkimas ir išdėstymas ir t.t.
Išorinis SEO tai yra viskas kas yra už jūsų puslapio ribų. Jūsų socialinių tinklų paskyros, nuorodos vedančios į jūsų puslapį. Nuorodos yra svarbiausia išorinio darbo su svetaine dalis, tačiau su jomis reikia elgtis apgalvotai. Perkamos nežmoniškais kiekiais nuorodos, masiškai talpinamos visuose puslapiuose, kur tik galima, nors jie ir nėra susiję su jūsų teikiamomis paslaugomis ar prekėmis, kelia įtarimą paieškos sistemų robotams, kurie tampa vis pastabesni tokiems veiksmams. Tai yra vienas iš draudžiamų optimizavimo metodų, kurie gali iššaukti jūsų puslapio pašalinimą iš paieškos sistemos visam laikui ar laikinai.

Ar verta samdyti SEO specialistą?

Priklausomai nuo noro mokytis ir laiko išteklių darbui atlikti galima puslapį optimizuoti pačiam arba samdyti SEO specialistą. Abu variantai yra geri, tačiau prieš priimant sprendimą reikėtų pasidomėti, kaip pasirinkti gerą specialistą ir kokių klaidų pačiam geriau nedaryti.
Egzistuoja White Hat (saugūs) ir Black Hat (pavojingi) optimizavimo metodai . Tiek blogas specialistas, tiek jūs pats galite, patys to nesuprasdami, naudoti draudžiamas priemones ir taip daug lengvesniu būdu pasiekti greitų ir gerų rezultatų, tačiau tai gali būti labai laikina. Tokius būdus paieškos variklių sistemos vis greičiau pastebi ir puslapiai būna užblokuojami apskritai arba tiesiog nubloškiami į paieškos rezultatų apačią, tai yra padaro juos praktiškai nematomus vartotojams. Daugiau apie “Juodą ” ir “Baltą ” SEO kitame straipsnyje.
Jei vis gi nori tai atlikti pats, štai paprastas SEO optimizavimo gidas.

Trumpas filmukas apie tai kas yra SEO

Categories: SEO