Kalbant apie SEO (Search Engine Optimization) naujam puslapiui, dažnai žmonės ar įmonės ieško apie tai informacijos internete. Tačiau jos čia tiek daug, kad žmonės pasimeta, nebežino kas tikra, o kas ne. Nėra aišku nuo ko pradėti ir ką tikrai verta daryti. Tad jei šalia neturi dirbančio SEO specialisto dažniausiai tiesiog nedaro nieko. 
Šiame straipsnyje nurodysiu pagrindinius ir nesunkiai įgyvendinamus veiksmus, kurių pagalba padėsite rimtą pagrindą puslapio optimizavimui ir net pastebėsite teigiamus pokyčius, kalbant apie lankytojų srautą savo svetainėje. Visa tai galėsite atlikti patys, net jei negalite pasisamdyti SEO profesionalo.

SEO Optimizacijos pagrindai svetainės viduje

Vieni svarbiausių SEO darbų atliekami svetainės viduje. Jei nors kiek domėjotės, turbūt matėte daug informacijos apie tai, kaip svarbu yra išorinių nuorodų struktūra. Taip, tai tiesa, tačiau prie to prieisime vėliau, nes visa tai nebus labai naudinga, jei svetainė nebus paruošta darbui iš vidaus. Štai ką mažiausiai turėtumėte padaryti pagrindiniuose svetainės puslapiuose, o ypač pradiniame puslapyje.

Auksinė SEO optimizavimo taisyklė

Prieš pradedant, noriu, kad turėtumėt omenyje vieną dalyką. Turbūt esate girdėję posakį “Kas per daug – tas nesveika” – taip yra ir čia. Nepersistenkite. Gali kilti noras puslapyje panaudoti kuo daugiau raktažodžių, tačiau tai neturėtų būti jūsų tikslas. Tiesa sakant, Google yra nustatę perdėto optimizavimo nuobaudas, kurias taiko puslapiams, naudojantiems per daug raktažodžių. Taigi, kalbant apie raktažodžių optimizavimą, žiūrėkite į tai paprastai. Pasirinkite iki 5 raktažodžių vienam puslapiui ir stenkitės nenaudoti raktažodžio dažniau nei kartą per šimtą žodžių.

Puslapio pavadinimas – Title tag

Puslapio pavadinimas pasako paieškos sistemos apie ką yra šis puslapis. Šis pavadinimas turėtų būti iki 70 ženklų. Geriausia jei jo pradžioje panaudojamas pagrindinis to puslapio raktažodis, turinio apibūdinimas, įmonės pavadinimas. Title tag yra talpinamas puslapio HTML kodo HEAD skilties viršutinėje dalyje.

Nuotraukoje raudonai apibrėžtas matomas puslapio pavadinimas – title tag.

Meta Aprašymas – Meta Description

Meta aprašymas yra platesnis nupasakojimas apie ką yra šis puslapis. Vis dar nėra iki galo aišku ar tai padeda svetainės pozicijoms paieškos sistemų rezultatuose. Tačiau šis aprašymas yra itin svarbus, nes jis yra rodomas paieškos sistemų naudotojams ir pagal jį žmonės sprendžia, kuriose svetainėse apsilankyti. Rekomenduoju aprašyme panaudoti pagrindinius raktažodžius, nes jie naršytojui būna paryškinti ir tai atkreipia dėmesį. Description yra talpinamas puslapio HTML kodo HEAD skilties viršutinėje dalyje.

Nuotraukoje matomas raudonas apibrėžtas paryškintas raktažodis.

Naudojate WordPress?

Su tokiomis turinio valdymo sistemomis kaip WordPress, viskas yra dar paprasčiau. Tiesiog įsirašykite tokius įskiepius kaip “All In One SEO” , “Platinum SEO” ar “SEO by Yoast “. Turėdami vieną iš jų ir redaguodami puslapį, apačioje matysite skiltis, kur lengvai įvesite tiek pavadinimą, tiek meta aprašymą.

Kodėl puslapiui reikalingas turinys?

Jei pasidomėtumėte internetine rinkodara, pastebėtumėte, kad vienas svarbiausių to aspektų yra turinys. Tai svarbu ne tik svetainės lankytojams, bet ir paieškos sistemoms. Kuo daugiau turinio svetainėje yra, tuo daugiau lankytojų apsilankys, tuo daugiau šansų, kad jūsų pozicijos paieškos sistemų rezultatuose bus geresnės. Tačiau yra vienas dalykas svarbesnis nei turinio kiekis – kokybė. Štai keli pavyzdžiai kokio tipo turiniu galite pildyti savo svetainę:

  • Blog įrašai
  • Informaciniai straipsniai
  • Mokomieji įrašai
  • Vaizdo įrašai
  • Grafikai, lentelės

Kurti aukštos kokybės turinį kainuoja daug laiko ir pastangų, tačiau tikrai verta. Paieškos varikliai geba tai įvertinti, o lankytojai dalinsis jūsų turiniu socialiniuose tinkluose, kas atves daugiau lankytojų. Pradėti galite tiesiog blogo įrašais, o augant auditorijai praplėsite ir turinio įvairovę.

Išorinis puslapio optimizavimas

Nuorodų struktūra yra daugiau aptarinėjama SEO dalis. Trumpai tariant, jūsų tikslas yra, kad kitos svetainės turėtų nuorodas į jūsų puslapį, ko pagalba jame apsilankytų daugiau žmonių, tačiau tai ne viskas. Nuorodos yra tarsi balsai, kurių pagalba kitose svetainėse sakoma, kad šis(jūsų) puslapis yra aukštos kokybės, tad paieškos sistemos tai mato, vertina ir svetainę reitinguoja aukščiau. 
Taigi, kaip gauti nuorodų? Yra įvairių metodų, vieni yra geri, kiti – nelabai. Pasidomėjus galima rasti tris pagrindinius nuorodų rinkimo būdus.

  • Organinės nuorodos. Tai yra nuorodos, kurias jūs gaunate nieko neprašę taigi jos yra geriausia, kas gali būti, nes žmonės vertina jūsų kuriamą turinį ir nori juo pasidalinti. Ypač jei jos atsiduria aukštai vertinamose svetainėse, dienraščiuose, plačiai žinomuose puslapiuose.
  • “Whitehat.” Tai yra kryptinga nuorodų paieška kokybiškuose puslapiuose. Tai galima daryti perkant, keičiantis turiniu, straipsniais.
  • “Blackhat.” Tai yra masinis prastos kokybės nuorodų rinkimas. Dažnai perkamas dideliais kiekiais ir pigiai. Toks dalykas gali jums labiau pakenkti, nei padėti. Venkite to.

Daugumai svetainių bus labai sudėtinga surinkti pakankamai organinės kilmės nuorodų, todėl nuorodų struktūros kūrimo paslauga yra tokia populiari visame pasaulyje. Pateiksiu kelis patarimus, kaip galite pradėti rinkti organines nuorodas ir pagerinti savo pozicijas paieškos sistemose.

  • Rašyti ir teikti straipsnius populiariems blog puslapiams savo srityje. Tokiu būdu galėsite tekste palikti nuorodą į savo puslapį. Jei dėl tokios galimybės nesutarsite, tuomet prie jūsų straipsnio bus nurodytas straipsnio autorius – jūs, o jūsų vardas ir/ar pavardė gali būti parašyta kaip nuoroda.
  • Bendrauti su panašaus į jūsų verslą atstovais, tačiau ne konkurentais. Nuolat analizuokite kitas svetaines, žiūrėkite ar jose yra nuorodų į jų partnerių, tiekėjų, klientų puslapius. Ir jei taip, tuomet turite galimybe atsidurti ten pat, tiesiog raskite tinkamą priežastį tam, o tai padaryti visada įmanoma.
  • Sukurkite visas įmanomas socialinių tinklų paskyras ir palaikykite aktyvumą jose. Nuorodos iš socialinių tinklų tiesiogiai neveikia pozicijų paieškos sistemose, tačiau per socialinius tinklus sulauksite daugiau lankytojų, o tai jau daro įtaką ir pozicijoms bei jūsų verslo sėkmei.
  • Kurkite aukštos kokybės turinį. Pavyzdžiui, sukurkite gražų, informatyvų grafiką ir leiskite žmonėms jį naudoti savo svetainėse su sąlyga, kad grafikas veiks kaip nuoroda į jūsų puslapį.

Kviečiu toliau domėtis puslapių optimizavimu. Daugiau apie SEO galite skaityti šiame bloge, o jei norite gauti individualią konsultaciją ar pasinaudoti SEO paslaugomis, spauskite čia.

Categories: SEO

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *