seo optimizacija

Nesenai pradėjai domėtis SEO? Nori sužinoti kaip atliekama puslapio SEO optimizacija? Šiame puslapyje rasi viską ką tau reikia žinoti šia tema.
SEO yra skaitmeninės rinkodaros atšaka, kurios pagrindinis tikslas pritraukti vartotojus natūralios paieškos būdu, nenaudojant mokamų reklamų.

Kas yra SEO optimizavimas ir kaip tai veikia?

SEO optimizacija yra techninių ir kūrybinių sprendimų derinys siekiant pagerinti puslapio statistiką, lankomumą ir kokybę. Yra daugybė SEO aspektų, kurie lemia sėkmę- nuo žodžių naudojamų puslapio turinyje, iki nuorodų internete, vedančių į tavo puslapį. Kartais tiesiog svarbu sukurti puslapio struktūrą taip, kad ji būtų suprantama paieškos variklių robotams. Tačiau SEO nėra tiesiog puslapio parametrų nustatymas pagal paieškos variklius. Labai svarbu ir puslapio nauda lankytojams, UX (User Experience). Tad abu šie dalykai turi būti tobulinami tolygiai.
Šiame straipsnyje apžvelgsime svetainės optimizaciją iš visų kampų – paaiškinsiu kokį vaidmenį atlieka raktažodžiai (keywords), kaip jie pritraukia lankytojus ir padeda būti pastebėtiems paieškos variklių, kaip kurti naudingų nuorodų struktūrą, kaip tinkamai vykdyti puslapio rinkodarą. Pradžioje tai gali atrodyti painiai ir sudėtingai, bet skaityk toliau – viską paaiškinsiu.

Kodėl verta svetainei atlikti SEO optimizavimą?

Dauguma visų interneto vartotojų naudoja tris pagrindines paieškų sistemas: Google, Bing ir Yahoo!. Nors socialiniai puslapiai kaip Facebook, Instagram, Twitter ir kiti taip pat gali atvesti jums lankytojų, tačiau dauguma svečių bus atklydusių per paieškos variklius. Ir tai galioja visais atvejais nepaisant to ar tavo puslapis talpina daug naudingo turinio, siūlo paslaugas, prekes ar bet ką kitą. 
Paieškų varikliai naudingi tuo, kad jie atveda tiesioginę auditoriją, į tavo puslapį randa tie, kurie ieško informacijos esančios pas tave. Jei paieškos varikliai negali aptikti tavo puslapio ir patalpinti jame esančio turinio į savo duomenų bazę, tu prarandi milžinišką kiekį potencialių lankytojų.
Paieškos užklausos – žodžiai, kuriuos naudodami žmonės ieško informacijos. Suprasti jų vertę yra itin svarbu. Patirtis rodo, kad paieškos variklių atvedama auditorija yra tokia didelė ir svarbi, kad gali lemti įmonės sėkmę arba nesėkmę. Tiesioginė auditorija suteikia puslapiui vertę, jie dalinasi ten esančia informacija ir atlieka labai svarbią rolę rinkodaroje. Investavimas į puslapio optimizavimą gali suteikti žymiai didesnės naudos, nei kiti rinkodaros ir reklamos būdai.

Ar galiu SEO atlikti pats?

SEO yra ganėtinai painus ir sudėtingas pasaulis, tačiau paprasčiausi dalykai įkandami daugumai žmonių. Net ir nedidelės žinios, gali padaryti įtaką tavo verslui. Internete daugybė nemokamos informacijos kaip atliekamas SEO, kaip ir šis paprastas SEO optimizavimo gidas. 
Priklausomai nuo noro mokytis, skirti laiko ir puslapio bei konkurencijos sudėtingumo, geresnis variantas gali būti samdyti specialistą. Vieni užsiima tik vidiniu, kiti išoriniu SEO ,o kai kurie atlieka visapusišką SEO puslapio optimizavimą.

Geras SEO ir blogas SEO

Geras, taip vadinamas White Hat SEO, yra priemonės, kurių pagalba gali pagerinti puslapio pozicijas Google ir kitų paieškos sistemų rezultatuose. Tai yra priemonės, kurios naudingos tiek puslapio pozicijoms, tiek lankytojams.
Blogas, taip vadinamas Black Hat SEO, yra priemonės, kurios pradžioje atrodo veiksmingesnės, duodančios greitesnį rezultatą, tačiau galiausiai privedančios prie puslapio pašalinimo iš paieškos apskritai arba pozicijų praradimo. 
Prieš atliekant SEO labai rekomenduoju daugiau pasidomėti šia tema ir neieškoti lengvų kelių. Daugiau apie Black ir White Hat SEO gali paskaityti šiame straipsnyje.